Hollanda’da kargo gemisi 4 gündür yanıyor: ‘Daha katı kurallar getirilmeli’
Hollanda açıklarında 25 Temmuz Salı gecesinden bu yana yanan otomobil yüklü yük gemisinin daha güvenli bir noktaya çekileceği açıklandı. Gemide yangına neden olan elektrikli araç sayısının 25 değil 498 olduğu belirlendi. Yük gemisinde dört gündür yangın çıkması nedeniyle nakliye şirketleri elektrikli arabaların taşınmasına ilişkin daha katı kurallar talep etti.
BBC Türkçe’den Yusuf Özkan’ın haberine göre, Hollandalı yetkililer Almanya’dan Mısır’a otomobil taşıyan Fremantle Highway kargo gemisini güvenli bölgeye çekmeye karar verdi. Buna göre gemi, anakaradaki Schiermonnikoog kasabasının 16 kilometre kuzeyinde, Ameland adasının karşısında bir konuma çekilecek. Yaklaşık 12-14 saat sürmesi beklenen çekme işleminin ne zaman başlayacağına gemideki duman ve hava şartlarına göre karar verilecek.
‘GEREKLİ MÜDAHALEDE YAPILDIKTAN SONRA LİMANA YÖNLENDİRİLECEK’
Hollandalı yetkililer, geri çekilme sürecinin bu hafta sonu tamamlanacağını söyledi. Geminin yeni konumunda daha emin olacağını vurgulayan yetkililer, yük gemisinin yeni yerinin kesintili olacağını ve gerekli müdahale yapıldıktan sonra bir limana yönlendirileceğini bildirdi. Resmi açıklamaya göre gemi hala sağlam ve yatmıyor. Hükümet, geri çekilmenin riskler içerdiğini, ancak Dünya Mirası listesindeki Wadden Adaları, adanın sakinleri ve doğası için doğrudan olumsuz sonuçların beklenmediğini belirtti.
Kargo gemisi her zaman soğuktu. Ancak gemiye çok fazla su girmesini ve geminin dengesini tehlikeye atmasını önlemek için bu işleme 28 Temmuz Cuma günü ara verildi. Japon nakliye şirketi K-Line’ın Hollanda Haber Ajansı’na yaptığı açıklamaya göre gemide tamamı yeni 3 bin 783 lüks otomobil bulunuyordu. Nakliye şirketine göre elektrikli araçlar alev almazsa yangını söndürmek zor.
‘ELEKTRİKLİ ARAÇLARIN TAŞINMASINA İLİŞKİN KURALLAR GÜÇLENDİRİLMELİ’
Elektrikli araçlar akü personeli sayesinde uzun süre yanmaya devam edebiliyor. Hollanda Kraliyet Armatörler Derneği, elektrikli arabaların deniz yoluyla taşınmasına ilişkin kuralların sıkılaştırılmasını istedi. Derneğe göre bu önemli bir sorun çünkü geçen yıl örneğin elektrikli araçlara sahip bir gemi Azorlar açıklarında çıkan bir yangın sonucu battı.
Hollanda Kamu Güvenliği Enstitüsü sözcüsü Yvonne Stassen, kamu yayıncısı NOS’a pil hücrelerini dışarıdan soğutmanın çok zor olduğunu söyledi.
Avrupa Birliği (AB) ve Birleşmiş Milletler Denizcilik Örgütü (IMO), elektrikli araçların taşınması için yeni kurallar üzerinde çalışıyor. Ancak bu kuralların ne zaman uygulanacağı henüz belli değil. Denizcilik şirketleri, gelecekte bu tür yeni kazaların yaşanmaması için düzenlemelerin bir an önce hayata geçirilmesini istiyor.
Elektrikli araçlar çarpışmalara ve su ile temasa karşı çok iyi korunuyor, bu da yangın anında söndürme suyunun ulaşmasını zorlaştırıyor. Elektrikli aracın aküsü bittiğinde bile tekrar tutuşabiliyor. (DIŞ HABERLER)